2012年10月6日土曜日

273 弾薬補給 10/6

エレイソン・コメンツ 第273回 (2012年10月6日)

私はあらゆる方向から私を標的に発砲してくる多様な友人を持つという特権を楽しんでいますが( "Enjoying the privilege of having a variety of friends shooting at me from all directions, …" ),彼らがそのうち弾切れになるのではないかと思うと不安でなりません( "I cannot bear the thought of them running out of ammunition, …" ).そこで,戦場からかき集めた銃弾,砲弾を彼らに補給することにします( "… so here is a collection of bullets and shells gathered from the battlefield." ).以下にご紹介するコメントは,私が2008年にスェーデンのテレビ局とのインタビューで近代史のあるエピソードを否定したことに腹を立てた司祭たち,一般信徒たち,修道女たちから寄せられたものです(コメントはいまだに続いています)( "The comments came from priests, layfolk and Sisters, mainly upset by a certain episode in modern history being denied on Swedish TV in November of 2008. (And yet… and yet…) " ). アメリカ人がよく言うように,せいぜい「エンジョイしてください!」 ( "As Americans say, “Enjoy !” " ).

「あの司教は名声や権力への志向が強いため,聖ピオ十世会( "SSPX" )内でナンバーワンでないことが我慢できません( “That bishop has a strong temperament with much prestige and authority, so he could not bear not being Number One in the Society of St Pius X. …” ).そこで,歴史書に名を残したいが68歳という年齢では聖ピオ十世会の総長に選ばれるチャンスはないと知り( “… Wishing then to make himself a name in the history books, but realizing that at 68 years of age he would have no more chance of being elected Superior General,…” ),注目を集める勝ち犬になろうとスェーデンのテレビ番組で「(ホロコースト)修正爆弾」を爆発させました( “…he detonated on Swedish TV the “Revisionist Bomb” in order to get attention and come out top dog. …” ).彼は影響力を手にするためなら,聖ピオ十世会を分断させるリスクを冒しても構わないと考えたのです( “…To gain influence he was willing to risk splitting the SSPX.” ).」

「彼は自分が反対しているローマ教皇庁と聖ピオ十世会との話し合いを妨害するため番組で徹底した挑発行為に出ようと決意しました( “He decided on all-out provocation by the broadcast in order to throw a monkey-wrench into the Rome-SSPX talks which he disapproved of.” ).だが,聖ピオ十世会内での地位が低いため,そうした破廉恥な行動に出るしか両者間の対話と合意を阻止するすべがありませんでした( “…But being in a subordinate position, only by such a scandal could he stop the dialogue and the agreement that might have come of it.” ).」

「彼は侵入者であり,基本的にはカトリック教会に敵意を持ち続ける元聖公会信者であるため,挑発行為をするのが好きなのです( “He loves provoking because he is an infiltrator, a former Anglican who is still basically hostile to the Catholic Church.” ).彼はローマ教皇庁と聖ピオ十世会とのいかなる合意も阻止しようと望みました.そのような合意は聖ピオ十世会,言い換えればカトリック教会にとってまことに好都合になると考えたからです( “Any Rome-SSPX agreement he wanted to block, because it would be too favourable to the SSPX, i.e. to the Catholic Church.” ).」

「彼は教化されてなった超自然主義者( "an illuminated supernaturalist" )で陰謀家( "a conspiracy nut" )でもあり,ユダヤの恐怖に取りつかれています( “He is an illuminated supernaturalist, a conspiracy nut, obsessed with the Jewish peril.…” ).彼は世の終末が明日にも来ると信じています( “… He sees the Apocalypse coming tomorrow.” ).彼自身も彼の修正主義も本気というわけではありません( “… Neither he nor Revisionism are serious.” ).」

「生まれながらの資質が彼を世俗的,野心的にしています( “He has natural qualities that make him worldly and ambitious. …” ).彼は周囲の誰からも敬意を受けることに慣れきっています( “…He is used to everybody paying him homage. …” ).彼は多くの人たちに影響力を持ってきましたし( “…He used to have influence over many people,…” ),まだ旅回りをしている頃から小さな神( "a little god" )のような扱いを受けていました( “…and he was treated like a little god when he was still travelling.…” ).しかし,高慢な資質ゆえにフェレー司教を妬ましくおもい( “… However, because of his personal qualities he is proud and jealous of Bishop Fellay,…” ),羨望と腹立ちのあまりスウェーデンのテレビ番組でおもわず羽を伸ばす行動に出たのです( “…so out of envy and resentment he let loose on Swedish TV.” ).」

「実際のところ,スウェーデン事件のずっと以前から彼の行動は政治的で,彼は聖ピオ十世会のほかのメンバーからかけ離れていました.彼は聖ピオ十世会の精神を彼らと全面的に共有していたわけではありませんでした( “Actually, long before the Swedish affair he was too political and too independent of the rest of the SSPX, whose spirit he did not entirely share.” ).彼は2004年に聖ピオ十世会指導部のヤンセン主義的精神( "jansenizing spirit" )(訳注後記)と超自然主義を公然と攻撃しました.実際には,彼は聖職者たちがよくするように単に個人的な貸し借りを清算しようとしたにすぎません( “…In 2004 he publicly attacked the leadership of the SSPX for its jansenizing spirit and its supernaturalism. In reality he was merely settling personal accounts, as churchmen are liable to do.” ).」

「彼は本質的に責任感をまったく欠いており,だからこそカトリック教の伝統に害となることなど考えもせずに反ユダヤ主義の回転木馬に乗ったのです( “His originality goes with a complete lack of sense of responsibility, which is why he rode that anti-semitic hobby-horse of his in public without a thought for the harm he might do to Tradition.” ).実際には,彼はファシストやネオ異教徒( "Neo-pagans" )に操られていたか,あるいは少なくとも彼らに利用されたのです( “In fact he was manipulated by Fascists and Neo-pagans, or at least he was exploited by them.” ).彼は自身の権力を求めて聖ピオ十世会指導部を攻撃したわけではありませんが,彼の行動は気まぐれで,信用できません( “He was not out for personal power on that occasion, but he is unpredictable, and he is not to be trusted.” ).」

これらのコメントはすべて私について述べられたものです! これだけ注目されて満足です! ( "And all these things are being said about me !   I just love the attention ! " )

キリエ・エレイソン.

英国ロンドンにて,
リチャード・ウィリアムソン司教


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訳注を後から追加いたします.
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